Лісовогринівецька громада
Хмельницька область, Хмельницький район

Інформація щодо виконання бюджету Лісовогринівецької територіальної громади за I півріччя 2023 року

Дата: 25.07.2023 10:13
Кількість переглядів: 297

 

            За I півріччя 2023 року  зведений обсяг доходів бюджету Лісовогринівецької територіальної громади склав  41 085 974 грн, у тому числі: по загальному фонду – 40 459 339 грн та по спеціальному фонду – 626 635 гривень. Відсоток виконання  обсягу доходів бюджету громади до розпису планових призначень на звітний період поточного року склав по загальному фонду –122,6%, по спеціальному фонду – 74,9% (до річних уточнених призначень).

     Власних доходів до загального фонду бюджету  надійшло за І півріччя 2023 року  в сумі 26 306 485 грн., що становить 139,5% до запланованих обсягів на звітний період. Перевиконання  становить 7 453 085 грн.

 

          Повномасштабне військове вторгнення рф на територію України боляче вдарило по бізнесу в усіх сферах. Підприємства та підприємці практично в усіх регіонах з різних причин значно зменшили обороти чи навіть припинили діяльність.

     Введення воєнного стану на території України з 24 лютого 2022 року значно вплинули на соціально – економічний стан  територіальної громади у 2022 році та прогноз її розвитку у 2023 році, що  призвело до змін у всіх сферах життя та торкнулося кожного з нас. Україна продовжує героїчне протистояння російському вторгненню. Війна призвела до істотних змін відносно функціонування бізнесу.

     З початком повномасштабної війни Україна опинилася у складній ситуації: податкові надходження скоротились і водночас виникла потреба в рази збільшити фінансування оборони. Також виросла кількість людей, яким потрібна державна підтримка – перш за все це внутрішньо переміщені особи та ті, хто втратив роботу. Оборону Україна може фінансувати лише за рахунок власних коштів – тобто сплачених податків. (Детальний аналіз наведено в додатку 1).

    В умовах обмежень та затверджених в період військового стану заходів з боку держави та місцевої влади щодо підтримки платників податків, згідно з якими запроваджено низку податкових преференцій щодо звільнення від сплати місцевих податків, розстрочення платежів, незастосування штрафних санкцій, списання пені тощо, бюджет громади  втрачає значні ресурси наповнення доходів. Стосовно економічної доцільності існування пільгового податку то будь-які податкові преференції під час війни не треба розглядати як якесь додаткове благо для бізнесу. Це вимушений інструмент для допомоги у виживанні. Бізнес повинен працювати, зберігати робочі місця, виплачувати зарплату і сплачувати податки. Тоді  бюджет буде наповнюватися, а населення зберігатиме платоспроможність. 

    Зважаючи на питому вагу надходжень податку на доходи фізичних осіб ( 42,9% власних надходжень) можна впевнено констатувати, що фінансова стабільність громади найбільшою мірою залежить від кількості створених офіційних робочих місць та провадження легальної підприємницької діяльності.

 

    Враховуючи запровадження з боку держави податкових преференцій  платники у складний воєнний час продовжують підтримувати економіку України, сумлінно сплачуючи до бюджету податки навіть за несприятливих умов для ведення бізнесу під час воєнного стану, що призвело до збільшення  надходжень основного податку загального фонду - податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати  код 11010100    (7 596 533 грн. або 28,9% в власних доходах загального фонду та виконаний на 119,4% до затвердженого плану звітного періоду). Порівняно з показником відповідного періоду минулого року надходження цього податку  збільшилось  на 1 400 671 грн. або 122,6%  через певні об’єктивні та суб’єктивні обставини (перереєстрація платників вказаного податку з інших території, збільшення фонду заробітної плати та розміру законодавчо встановленої мінімальної заробітної плати з 01.10.2022 року до 6700 гривень тощо).

    На території громади зареєстровано  153 суб’єктів господарювання, з них: юридичних осіб -78, фізичних осіб – 75.

       Найбільшими платниками податку є:  Лісовогринівецька сільська рада – 2 022 149 грн., ТОВ " Енселко-Агро" – 906 667 грн.,  ПП " Черевичник" -232 234 грн., ТОВ" ТЕХКОЛОР" – 209 771грн., КНП " Центр ПМД Хмельницького району – 151 027  грн.,  ДП " Хмельницьке лісомисливське господарство" – 154 739 грн., КУ "Лісовогринівецьке МПО -АРС" – 144 197 грн.

     По коду 11010400 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата» надходження становили 3 572 516 грн., або  176,2% до плану звітного періоду. Порівняно з аналогічним періодом попереднього року надходження  збільшились  на 1 236 127 грн. або на 152,9% . Збільшення  надходжень зумовлено виплатою сільськогосподарськими товаровиробниками землевласникам додаткової заохочувальної орендної плати за перезаключення договорів та кількістю зареєстрованих підприємств. Податок надходить від 29 юридичних осіб.

      Сільськогосподарськими платниками податку є ТОВ " Енселко-Агро" – 1 250 788 грн., ТОВ " Житниця Поділля" – 797 084 грн., ТОВ СГП " Агропромтехніка – 190 565 грн.,  ТОВ " Агрофірма-Обрій"- 113 920 грн., ПП " Черевичник"- 33 412 грн., ФГ Мельника Володимира Олександровича – 143 821 грн..

       По коду 11010500 " Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування" надходження становили 113 183 грн. або на  80,8% до плану звітного періоду. Порівняно з аналогічним періодом попереднього року надходження  зменшились  на 1 623 509 грн.  Зменшення надходжень пов’язано із  сумами задекларованих доходів. Податок сплатили 46 фізичних осіб.

    По коду 13010200 «Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів  в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) »      надходження становили  65 976 грн. або 132,0 відсотків до планових показників. Порівняно з аналогічним періодом попереднього року надходження  зросли на 14 890 грн. Збільшення зумовлено  проведеними заходами  щодо поліпшення якісного складу лісів, використання корисних властивостей лісів.  Платниками податку є: ДП " Хмельницьке ЛМГ"- 32 917 грн.,  Філія " Старокостянтинівське лісове господарство" – 13146 грн.,  ДР " Старокостянтинів лісгосп" – 5 907 грн., Філія " Хмельницьке лісомисливське господарство"- 5944 грн., ОЖБК " Містечко Сонячне" – 4 492 грн.,  ПП "Ді Ай Сі" – 3 570 грн.  

По коду 13030100 «Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення» надходження становили  280  грн.  Планові показники не затверджувалися.

Платниками податку є: ТОВ " Вест Петрол Маркет", ТОВ " ТНК-Буд", ТОВ " Житниця -Поділля", КП " Лісовогринівецьке" .

      Акцизний податок з виробленого в Україні пального»  та «акцизний податок з ввезеного на митну територію України пального» у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, ( 14021900, 14031900) зараховуються до загального фонду бюджету ОТГ автоматично. Після початку повномасштабної військової агресії проти нашої країни влада зменшила податковий тиск на паливну галузь, щоб розв'язати виниклу проблему паливного дефіциту. Зокрема, у березні 2022 року було скасовано акцизи, а податок на додану вартість (ПДВ) зменшено з 20 до 7 відсотків.

       Попри довготривалі дискусії в суспільстві довкола того, чи готовий український паливний бізнес знову наповнювати бюджет після гострої кризи пального, Верховна Рада України ухвалила законопроєкт №7668-д, який повертає частковий акциз на бензин, дизель та автогаз починаючи з 30.09.2022 року.  Це посилить фінансову спроможність громад і дасть додаткові ресурси на відбудову, ремонт та утримання дорожньої  інфраструктури нашої країни, яка зазнала надзвичайних руйнувань через жорстоку російську агресію.

    З 1 липня 2023 року в Україну планують повернути ПДВ 20% та довоєнні акцизи на усі види палива.

     Надходження акцизного податку  з виробленого в Україні пального становило 477 956 грн., що виконано на  63,7% за рахунок зменшення фактичних обсягів реалізованого суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на  території громади.  Порівняно з аналогічним періодом попереднього року надходження  збільшились  на 243 646 грн., за рахунок відновлення  половини від розміру, що діяв у мирний час. 

   Надходження акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального становило 2 025 448 грн., що виконано на 127,7%. Порівняно з аналогічним періодом попереднього року надходження  збільшились на 1 231 882 грн., за рахунок фактичних обсягів реалізованого суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на  території громади та відновлення  половини від розміру, що діяв у мирний час. 

 

Акцизний податок з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, що оподатковується згідно з підпунктом 213.1.14 ( 14040100)  зараховуються до загального фонду бюджету ОТГ автоматично, який сплачую товаровиробники в розмірі 5% від реалізованих тютюнових виробів на відповідній території з 01.05.2022 року, який до 1 травня повністю сплачувався суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі.

   Надходження становили  14 515 грн., що становить 146,9%. Перевиконання зумовлене збільшенням обсягу  реалізованих виробів.

 

Акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (крім тих, що оподатковуються згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України)   ( 14040200)  – становив 122300 грн., що виконано на 87,6%.  Недовиконання зумовлено зменшення обсягу реалізованої продукції ТОВ " Вест Петрол Маркет". Податок сплачує 21 суб’єк господарювання.

Одним із важливих джерел доходів бюджетів органів місцевого самоврядування є місцеві податки і збори. ( 12 145 798 грн. або 58,9% у власних доходах загального фонду та виконаний на 158,0% до затвердженого плану звітного періоду). Статтею 143 Конституції України визначено, що органи місцевого самоврядування встановлюють місцеві податки та збори.  Було прийнято рішення сесії сільської ради від 25 червня 2021 року №5 « Про встановлення місцевих податків і зборів на території сільської територіальної громади з 01.01.2022 року» зі змінами. Порівняно з показником відповідного періоду минулого року надходження цього податку  збільшились на  4 750 990 грн. В структуру місцевих  податків і зборів входить:

Код 18010100» Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості» надходження становили  132 917 грн., що виконано на 488,7%до плану звітного періоду.  Платником даного податку є ПП " Фундук-77" та ПП " Ріа-1". Порівняно з аналогічним періодом попереднього року надходження  збільшились на 103 522 грн. на підставі ст.266 Податкового кодексу України, співвідношення розміру ставки із  збільшенням розміру мінімальної заробітної плати з 01.01.2023 року та сплатою податку  строки, які не встановлені.

Код 18010200 «Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними  особами, які є власниками об"єктів житлової нерухомості» надходження становили  323 206 грн., що виконано на 347,5% до плану звітного періоду. Податок сплатили 117 фізичних  осіб. Порівняно з показником відповідного періоду минулого року надходження цього податку  збільшились  на 212 366 грн. у зв’язку із зменшенням платників податків  які не підлягають до сплати даного податку та зменшенням податкового боргу.

Код 18010300 «Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об"єктів нежитлової нерухомості" надходження становили – 163 580 грн., що виконано на 594,8% до плану звітного періоду. Податок сплатили 16 фізичних осіб. Порівняно з показником відповідного періоду минулого року надходження податку  збільшилось на 161 113 грн. у зв’язку із зменшенням податкового боргу.

  Код 18010400 « Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений  юридичними особами, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості» надходження становили 225 513 грн., що виконано на 68,3% до плану звітного періоду. Податок сплатили 22 фізичних осіб. Проти попереднього бюджетного періоду надходження зросли на 46 091 грн. На збільшення вплинуло ріст мінімальної заробітної плати, сплата податку строки які не встановлені та зменшення податкового боргу.

      Найбільшими платниками податку є:  ТДВ Хмельницькголовплемпідприємство – 44536 грн., ТОВ "Добробут ЛТД"- 43000 грн., ТОВ " СБ ПРО-Сервіс"-22746 грн., ТОВ " СТЛ+К" – 17000 грн., ТОВ " Нафтогруп-Транс" -14900 грн.

 

 Код 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» надходження становили    533 229 грн., що виконано на 120,1%. Податок сплачує 45 юридичних осіб.  Порівняно з показником відповідного періоду минулого року надходження цього податку  збільшилось на 152 050 грн., що зумовлено збільшенням кількості платників даного податку. Найбільшими платниками є: АТ" Укрзалізниця" – 81903 грн., ДП " Ліси України"- 29276 грн., ТОВ " Данчес"-25606 грн. ,Тов " Імпульс Транс Логістик» – 25736 грн.

Код 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» надходження становили 1 278 079 грн.,що виконано на 117,5% до плану відповідного періоду. Зростання обсягів надходження орендної плати відбувається внаслідок застосування коефіцієнта індексації нормативно-грошової оцінки земель до орендної плати.  Податок сплачує 34 юридичні особи. Проти попереднього бюджетного періоду надходження зросли на    226 031 грн. Найбільшими платниками даного податку є: ТОВ " Енселко- Агро"-385464 грн., ПП " Добробут Плюс"-148602 грн., ТОВ " АБЗ-Інвест"-164110 грн., ТОВ СК " Петроліум"- 80923 грн..

Код 18010700 «Земельний податок з фізичних осіб» надходження становили  681 140 грн., що виконано на 619,2% до плану відповідного періоду. Податок сплатили 986 осіб. Порівняно з показником відповідного періоду минулого року надходження цього податку  збільшилась на 643 500 грн. у зв’язку із затримкою нарахувань земельного податку з фізичних осіб у 2022 році, а отже зміщенням термінів сплати податку на поточний рік.

Код 18010900 «Орендна плата з фізичних осіб» надходження становили  826 619 грн., що виконано на 210,9% до плану відповідного періоду. Податок сплатили 28 осіб. Порівняно з показником відповідного періоду минулого року надходження цього податку  збільшилось на 646 946 грн. Зростання обсягів надходження орендної плати відбувається внаслідок застосування коефіцієнта індексації нормативно-грошової оцінки земель до орендної плати та збільшенням кількості платників даного податку.

Код 18011100 «Транспортний податок з юридичних осіб» надходження становили 6250 грн., які не були заплановані. Об'єктами оподаткування  є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, що є ключовою умовою при розрахунку суми сплати податку.  Платником транспортного податку є ТОВ "Олеум плюс".

 

Єдиний податок – 7 975 265 грн., що становить  154,1 відсотка  від запланованого. Проти попереднього бюджетного періоду надходження зросли на 2 553 121 грн. В тому числі:

Код 18050300 «Єдиний податок з юридичних осіб» надходження становили 3 209 283 грн., що становить 352,7% від запланованого звітного періоду. Податок сплатили 21 особа. Порівняно з показником відповідного періоду минулого року надходження цього податку  збільшились на 2 557 296 грн. у зв’язку із збільшенням кількості зареєстрованих підприємств,  обсягу доходу  та  зменшенням податкового боргу.

 Найбільшими платниками податку є: ТОВ " Військторг Спецсервіс"- 1 420 100 грн.,ТОВ "Нафтагруп-Транс 1"- 976 400 грн., ПМП " Ростмір"- 139 715 грн., ПП "Бастіон Вест" – 127056 грн.,ТОВ " Нафтагруп Транс"-128800 грн.

Код 18050400 « Єдиний податок з фізичних осіб» надходження становили 3 614 494 грн., що становить 105,8% до запланованого. Перевиконання становить за рахунок збільшенням кількості зареєстрованих підприємців в поточному році та зменшенням податкового боргу. Податок сплатили 333 особи.  Проти попереднього бюджетного періоду надходження зменшились на 88 932 грн.  Зменшення надходжень обумовлено в першу чергу за рахунок обсягу доходів  (розмір залежить від обсягів виробництва та реалізації товарів).

 Найбільшими платниками податку є: ФОП Рауш В.М.-202 685 грн., ФОП Дячук Ігор Петрович – 175030 грн., ФОП Суховірський Олекс. Миколайович - 154501 грн., ФОП Осика О.Б – 136600 грн., ФОП Шеремета Олег Володимирович -98746 грн., ФОП Гейвах Юрій Петрович- 88640 грн..

Код 18050500 «Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва  за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75%» надходження становили 1 151 488 грн., що виконано на 135,4% до запланованого. Податок сплатили 14 юридичних осіб. Проти попереднього бюджетного періоду надходження зросли на 84 757 грн. внаслідок застосування коефіцієнта індексації нормативно-грошової оцінки земель.

 Найбільшими платниками податку є: ТОВ " Енселко-Агро" – 621 992 грн., ТОВ " Житниця Поділля" – 158483 грн., ПП "Аграрна Компанія 2004" – 91569 грн.,  ПП " Черевичник" – 89098 грн., ТОВ " Нові аграрні технології" – 94277 грн..

Код 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» надходження становили 391 грн., які були не спрогнозовані. Податок сплатили 2 особи.

Код 21081500 « Адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів» надходження становили 7814 грн.  або 1,6 раза більше від запланованого згідно актів перевірки контролюючих органів  ФОП Бурлачук Людмила Іванівна.

Код 22012600 «Адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» надходження становили  13897 грн. або на 57,9% від запланованого за рахунок закриття доступу до державного реєстру речових прав з 01.04.2023 року. Податок сплатили 27 осіб. В структурі зазначеної плати найбільша питома вага надходжень за реєстрацію права власності земельних ділянок.

Код 22090100 «Державне мито, що сплачується за місцем розгляду  та оформлення документів, у тому числі за оформлення документів на спадщину і дарування» надходження  становили 3 грн. Планові показники не затверджувалися. Податок сплатили 6 осіб.  

Код 22090200 «Державне мито, не віднесене до інших категорій» надходження становили 6748 грн. або на 217,7% від запланованого. Податок сплатили 251 особа за рахунок збільшення надання послуг. Структура державного мита  становить: посвідчення заповіту, засвідчення справжності підпису на заяві, видача дублікату заповіту, засвідчення вірності копії з оригіналом, заява на шлюб, реєстрація місця проживання.

 

Код 24060300 «Інші  надходження» надходження становили  9127 грн. внаслідок повернення коштів: за компенсаційні виплати на пільговий проїзд за попередній рік – 4848 грн., за надання матеріальної допомоги яка була надана в 2022 році – 2000 грн. та повернення іншої субвенції за 2022 рік – 2279 грн. Планові показники не затверджувалися .

Надходження офіційних трансфертів   склали 14 152 854 грн., що становить 35,0% доходів загального фонду бюджету територіальної громади, з них:

  • Базова дотація – 4 822 800 грн.;
  • Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 9 136 200 грн.;
  • Дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 177 654 грн.;
  • Субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 16 200 грн.

 

                                      ДОХОДИ СПЕЦІАЛЬНОГО ФОНДУ

 Надійшло доходів   на суму 626 635грн., що становить 74,9% до річних уточнених призначень. (Детальний аналіз наведено в додатку 2).

Код 19010100 «Екологічний податок, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю)» надходження становили 2152 грн. що становить  16,6%  до  річних уточнених призначень за рахунок скорочення кількості розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях та несплатою платниками вищевказаного податку за скиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря  стаціонарними джерелами забруднення та безпосередньо у водні об`єкти.

 

   Код 24062100 «Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища  внаслідок господарської та іншої діяльності» надходження становили  77302 грн. Планові показники не були спрогнозованими.  Перераховано штраф стягнений з  Пір Олега. 

Власні надходження бюджетних установ ( код 25000000)  склали  534 809 грн. (64,9 % до запланованих річних призначень).

Рівень виконання плану по платі за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю (код 25010100) склав – 40,9% або 200 231 грн. Це батьківська плата за харчування  дітей та учнів в дошкільних та шкільних завчальних закладах в розмірах, визначених органом місцевого самоврядування.

 

Надходження  бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності  

 ( код 25010200) склали 1316 грн. або 100%. Це непридатні для використання  матеріали ( парти), які після списання потрібно оприбуткувати як вторинну сировину (металобрухт ).

Якщо установи мають вільні об’єкти, які не використовуються ними для здійснення діяльності і виконання своїх функцій, передача їх в оренду забезпечить одночасно і їх використання, і убезпечить установу від додаткових витрат на їх утримання, та ще й більше — принесе дохід. Надходження плати за оренду майна бюджетних установ (код 25010300) склали 467 грн., які були не спрогнозовані. Це надходження від оренди приміщення в:

-  клубі с. Гнатівці (фізична особа –підприємець) на суму 380 грн.,

- ЗОШ С.Аркадіївці (провайдер Х-Сітy) – 86 грн.

- сільській раді ( центр надання соціальних послуг) – 1 грн.

 

Благодійні внески, гранти та дарунки ( код 25020100) склали  259 655 грн. виконання 100,0%. Надходження  не планувались так, як не мають постійного характеру, а тому не можуть бути зпрогнозованими. ( від КЗ " Центр організації господарського забезпечення закладів освіти», Департаменту освіти і науки, молоді та спорту, Міністерство соціальної політики України,  ПП «Черевичник», ПП " Аграрна Компанія 2004", ХО БФ С.Лабазюка « Ми поруч»,  спонсори, населення).

 

Надходження, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, у тому числі заходів з відчуження… ( код 25020200) склали 73140 грн., виконання становить 100,0%.  Надання Міжнародної благодійної грошової допомоги опорним закладам загальної середньої освіти у 2022/23 навчальному році за рахунок коштів ЮНІСЕФ в Україні, згідно Постанови КМУ ві 06 грудня 2022 року № 1386 «Про реалізацію спільного з Міжнародним надзвичайним фондом допомоги дітям при Організації Об’єднаних Націй (ЮНІСЕФ) проекту щодо надання грошової допомоги опорним закладам загальної середньої освіти у 2022/23 навчальному році».

 

Код 33010100 « Кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній або комунальній власності, та земельних ділянок, які знаходяться на території Автономної..» надходження становили 12372 грн. Це авансовий платіж для проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки в рахунок оплати ціни земельної ділянки, згідно рішення 33 чергової сесії VIII скликання №37 від 02 червня 2023 року " Про надання ТОВ "РТС-Поділля" згоди на продаж земельної ділянки з кадастровим номером 6825083600:03:005:2058 та проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки".

 

        Виконання свого громадянського обов’язку платниками щодо сплати податків та зборів сприятиме підвищенню обороноздатності країни, дозволить профінансувати у повному обсязі виплату пенсій, зарплат, соціальної допомоги, а також направити кошти на збереження та забезпечення ефективного функціонування установ громади, задоволення потреб населення та сфери послуг, підвищення рівня соціального захисту жителів громади, добробуту її громадян та забезпечить можливість отримати соціально незахищеним громадянам додаткову соціальну допомогу, що дозволить пом’якшити соціальну напругу, пов'язану з негативним впливом фінансово-економічної кризи і відчути реальну допомогу з боку громади.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  

         Видаткова частина бюджету громади за І півріччя   2023 року  проводились відповідно до  встановлених бюджетних призначень, затверджених рішенням двадцять восьмої чергової сесії VІІІ скликання сільської ради «Про  сільський бюджет Лісовогринівецької сільської ради на 2023 рік» № 1 від 27 грудня 2022 року та змінами внесеними протягом І півріччя.  Видатки виконані в сумі  - 31 051 971 грн., у тому числі:

  • загальний фонд –30 202 726 грн;
  • спеціальний фонд – 749 245 грн., в т. ч плата за послуги бюджетних установ – 189 576 грн.; інші джерела власних надходжень – 271553 грн., інші кошти спеціального фонду – 288 116 грн.

 

Видатки на оплату праці з нарахуваннями по загальному фонду бюджету громади профінансовано  на суму 24 597 133 грн або 92,3% до призначень відповідного періоду. та зменшились в порівнянні з відповідним періодом минулого року  на 1 630 624 грн. або на 7,1%,  в зв’язку із  введенням воєнного стану та карантинних обмежень призупинено відвідування дітьми  дошкільних закладів та учнів переведено на дистанційну форму навчання.  Для працівників  клубних закладів, освітніх закладів запроваджено простій  та оплата у розмірі посадового окладу. З травня місяця 2023 року відновлена робота працівників бюджетних установ.

   Видатки на енергоносії, спожиті бюджетними установами по загальному фонду профінансовані на  944 612 грн. або 35,0% до призначень за звітний період в зв’язку з обмеженнями та тривалими відключеннями електроенергії внаслідок масованих російських ударів по енергетичній інфраструктурі України , зміною графіка тривалості вуличного освітлення, та зменшенням  вартості  1 кВт від очікуваної вартості тендерної процедури.

       Видатки на утримання органу місцевого самоврядування (КПКВ 0150) по загальному фонду  освоєні  на 89,1% до  планових  призначень затверджених розписом на відповідний період з урахуванням змін (уточнений план 6 405 609 грн., факт             5 704 202 грн.),  з них на виплату заробітної плати та нарахування спрямовано         5 372 334 грн., що становить  94,2 % загальної суми  видатків на  вищезазначену  галузь. Заборгованність по заробітній платі працівникам органів місцевого самоврядування станом на 01.07.2023 року відсутня.

На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря спрямовано 128 537 грн., з них на : придбання пального – 66700 грн., електронних ключів – 2040 грн., конверти марковані – 13000 грн., миючі та господарські товари – 1850 грн., друкуючий пристрій EPSON – 9634 грн., , запасні частини до автомобіля – 10900 грн., шини 6 шт.- 8244 грн., мастила -2400 грн., бухгалтерські книги – 5899 грн., електричне обладнання       (Кр. заборг.) - 4995 грн.,  журнали  (Кр. заборг) 14 шт. – 2875 грн.

 

 

На оплату послуг (крім комунальних) спрямовано 75 761 грн., з них на: послуги зв’язку та інтернету – 15813 грн., заправка та регенерація катріджів – 11460 грн., поточний ремонт автомобіля -20524 грн., послуги з технічної підтримки програмного забезпечення – 11580 грн., охорона приміщення – 9306 грн.,страхування автомобіля -1487 грн., позачергова тегнічна перевірка правильності роботи засобу обліку ( лічильника) – 536 грн.,послуги по оплаті переказу – 55 грн., інформаційні послуги газети " Прибузька Зоря»- 5000 грн.

На оплату комунальних  послуг та енергоносіїв видатки проведені в сумі 93 274 грн., що  забезпечило  повну потребу.

На онлайн-навчання "Корупція на публічній службі» та навчання за програмою "Психологічна підтримка в умовах кризи/невизначеності" спрямовано -486 грн.

На інші поточні видатки спрямовано - 33810 грн., з них на: членські внески в асосіацію міст України -7600 грн., ОТГ – 13400 грн., стягнення виконавчого збору – 12810 грн.

По спеціальному фонду касові видатки  не проводились.

 

          Видатки на утримання фінансового відділу (КПКВ 0160) по загальному фонду   освоєні на 77,2% до планових призначень затверджених розписом на відповідний період з урахуванням змін (уточнений план 650400 грн., факт 502204 грн.),  з них на виплату заробітної плати та нарахуваннями спрямовано 486693 грн., що становить  96,9 % загальної суми  видатків на  вищезазначену  галузь з фактичною чисельністю  3,0 посади.

         На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря спрямовано 4800 грн. на придбання канцтоварів.

   На оплату послуг (крім комунальних) спрямовано 9350 грн., з них на обслуговування програми « Місцеві бюджети» - 8250 грн., заправку картриджа – 1100 грн.

       На оплату комунальних  послуг та енергоносіїв видатки проведені в сумі 1360 грн., що  забезпечило  повну потребу.

                                             Освіта

В зв’язку із  введенням воєнного стану та карантинних обмежень призупинено відвідування дітьми  дошкільних закладів та учнів переведено на дистанційну форму навчання в яких відсутні бомбосховища, укриття та підвальні приміщення які не відповідають вимогам Державної служби надзвичайних ситуацій та  рекомендаціями Міністерства освіти. Для працівників освітніх закладів запроваджено простій  та оплата у розмірі посадового окладу. З травня місяця 2023 року відновлена робота працівників загальноосвітніх закладів.

По дошкільних закладах освіти кошти освоєні на 80,5 % до уточнених призначень відповідного періоду  (план 3943340 грн., факт 3174976 грн.). Із них на заробітну плату і відповідні нарахування спрямовано 2804651 грн., що становить     88,3 % загальної суми видатків.

Середня  вартість  одного  діто-дня  харчування  в  дошкільних   закладах  склала  – 50 грн. 00 коп., з них по  загальному  фонду -24,00 грн. ( видатки становлять 220126 грн.) та 24 грн. 00 коп.  по  спеціальному  фонду ( видатки становлять 65909 грн., з них (плата батьків за утримання дітей в дошкільних закладах становить – 64410 грн., благодійна допомога  ( продукти харчування) складає – 1499 грн.

.

    На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря спрямовано 25031 грн., з них  на: миючі та дезинфікуючі засоби – 10203 грн., господарські товари – 13208 грн., кухонний інвентар – 1620 грн.

    На оплату послуг (крім комунальних) спрямовано 8479 грн., з них на послуги  інтернету -1375 грн. та регенерація картриджа – 510 грн., медогляд працівників – 6594 грн.

      На оплату комунальних  послуг та енергоносіїв видатки проведені в сумі 116689 грн., що  забезпечило  повну потребу.

 

     Видатки по спеціальному фонду за склали  84920 грн. при уточнених кошторисних призначеннях на рік 498279 грн., видатки освоєно на 17,0%, з них:  надано благодійно сіфон, гофра, арматура зі зливним механізмом на суму 1640 грн., папір туалетний, миючий засіб для посуду (55 шт.) та  пральний порошок (15 шт.) на суму 1892 грн., набори дитячих іграшок  від Департаменту освіти і науки, молоді та спорту (UNICEF) – 15479 грн.

     По КПКВ 1021 „Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти» касові видатки склали 4 125 539 грн.  при  уточнених  планових показниках, затверджених  на відповідний період з  урахуванням змін  в  сумі 5 439 138 грн. (або 75,8 %  до  плану відповідного періоду).

Середня вартість харчування учнів, які одержали безкоштовне харчування  відповідно  до  постанови  КМУ  від 19.06.2002 р. № 856  складає 14 грн. 30 коп.              ( виконання складає 226223 грн.)

Видатки  на  заробітну плату  та  відповідні  на неї  нарахування  склали 3 311 559 грн., або 80,3 % загальної  суми  видатків  на  галузь, з них враховано виплати обслуговуючому персоналу на суму 2 074 611 грн., педагогічним працівникам на суму 1236948 грн. ( дофінансування   з місцевого бюджету).

    На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря спрямовано 219060 грн., з них на придбання: паливно-мастильних матеріалів- 117600 грн., запасних частин та мастил – 6637 грн., шин до автобуса – 12560 грн., господарських товарів - 38972 грн.,з них 12731 грн. погашення кредиторської  заборгованості, світильників світлодіодних – 8040 грн. погашення Кр.забор., обігрівач масляний – 7798 грн. погашення Кр.заборг.,  блоки дверні вхідні зовнішні та тамбурні в Печеськівську гімназію – 15220 грн., постільна білизна – 2903 грн., свідоцтва про закінчення освіти – 231 грн., бензотрімер – 5379 грн., футбольні м’ячі- 2370 грн., печатки – 1350 грн.

   На оплату послуг (крім комунальних) спрямовано 61348 грн., з них на:оплату послуг інтернету – 7180 грн., страхування та технічний огляд автобусів – 7057  грн., заправка та регенерація картриджа – 6256 грн.,поточний ремонт автобуса – 24968 грн., атестація робочих місць – 5608 грн., банківське обслуговування – 225 грн., розміщування інформації на веб-вузлах- 8170 грн., медогляд працівників -1884 грн.

      На оплату комунальних  послуг та енергоносіїв видатки проведені в сумі 297628 тис.грн., що  забезпечило  повну потребу.

 

По спеціальному фонду касові видатки  склали 213887 грн. при уточнених кошторисних призначеннях на рік – 2575764 грн. , виконання становить 8,3% до річних уточнених призначень, з них: надана благодійна допомога: набори для учнів від міжнародного фонду (UNICEF) та (ЮНЕСКО)  через Департамент освіти і науки, молоді та спорту  на суму 56948 грн., ноутбуків 7 шт. на суму -62948 грн. та портфелі для першокласників – 14806 грн., бутиль та ручний водяний насос від ПП "Черевичник" – 1048 грн., дизпаливо ( 32,6 л.) БФ С.Лабазюка "Ми поруч на суму 1440 грн., холодильник від міжнародного фонду (UNICEF) – 11899 грн., та непридатні для використання матеріали (парти), які оприбутковані як вторинна сировина (металобрухт)  на суму 1316 грн.

 

Плата батьків за харчування дітей загальноосвітніх шкіл, не звільнених від плати за харчування – 51595 грн., благодійна допомога ( продукти харчування) – 5083 грн.  Надана благодійна допомога  від КЗ " Центр організації господарського забезпечення закладів освіти" підручники в кількості 63 шт. на суму 6804 грн.,

 

       По КПКВ 1031 „Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти» касові видатки склали 9136200 грн. (або 100,0 %  до  призначень відповідного періоду). Видатки проведені на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам за рахунок освітньої субвенції  з державного бюджету місцевим бюджетам.

 

          По КПКВ 1200 «Надання освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами» касові видатки склали 11151 грн. (спрямовано на оплату платі з нарахуваннями педагогам, які проводять корекційні заняття з дітьми з особливими потребами, з них: оплата праці – 9206 грн., нарахування на заробітну плату – 1944 грн.).

                                           Охорона  здоров’я

 

        На збереження та зміцнення здоров’я мешканців громади, підвищення ефективності заходів, спрямованих на профілактику захворювань, зниження рівнів захворюваності, інвалідності і смертності населення, підвищення якості та ефективності надання медичної допомоги надана фінансова підтримка Комунальному некомерційному підприємству «Центр ПМД Хмельницького району» по КПКВ 2111 «Первинна медична допомога населенню, що надається центрами первинної медичної (медико-санітарної) допомоги». Касові видатки  становлять 844855 грн. при уточнених планових показниках відповідного періоду в сумі 1097200 грн., видатки освоєно на 77,0 %. Видатки спрямовано на оплату праці з нарахуваннями фельдшерам фельдшерських пунктів –507743 грн., придбання запасних частин до автомобіля – 2451 грн., інформаційний стенд - 850 грн., придбання підгузників – 17815 грн.,поточний ремонт автомобіля АЗПСМ  с.Стуфчинці – 21746 грн., перезарядка вогнегасників – 2262 грн., страхування транспортного засобу – 1678 грн., оплату комунальних послуг – 216104 грн., надання безкоштовних та пільгових лікарських засобів згідно законодавства – 74206 грн.   

                                     

                                 Соціальний захист та соціальне забезпечення

          По КПКВ 3032 „Надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв’язку” при уточненому плані  3000 грн. касові видатки склали 1750 грн. (виконання  становить 58,3%). Виплати проводились –5 особам.

 

         По КПКВ 3033 „Компенсаційні виплати за пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян» видатки проведені в сумі 661 448 грн. або 94,8% до призначень відповідного періоду. Виплати проводились 2087 особам на суму 601 596 грн. на почтові витрати спрямовано – 59852 грн.

 

          По КПКВ 3104 «Забезпечення соціальними послугами за місцем проживання громадян, які не здатні до самообслуговування у зв`язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю» касові видатки проведені в сумі 943359 грн. Центр надання соціальних послуг як юридична установа створена рішенням 18 сесії восьмого скликання від 21 лютого 2022 року №6 « Про створення комунального закладу « Центр надання соціальних послуг Лісовогринівецької сільської ради». Видатки спрямовано на оплату праці з нарахуваннями в суму 936006 грн.­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ (або 91,1 %  до  призначень відповідного періоду ) в кількості 14,0 штатних одиниць.

         На придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря спрямовано 6113 грн. на придбання канцтоварів.

   На оплату послуг (крім комунальних) спрямовано 281 грн., з них на заправку картриджа – 280 грн. та оренду приміщення – 1 грн.

    На проведення функціонального навчання у сфері цивільного захисту спрямовано -959 грн.

           По КПКВ 3121 «Утримання та забезпечення діяльності центрів соціальних служб» касові видатки проведені в сумі 144936 грн., при уточнених  призначеннях відповідного періоду в сумі 192810 грн. (видатки освоєно  на 75,2 %). Видатки спрямовано на оплату праці з нарахуваннями ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­в кількості 1,0 штатної одиниці начальника Служби у справах дітей.

  По спеціальному фонду видатки проведені в сумі 7432 грн., надана благодійна допомога від Міністерства соціальної політики України: набір до комп’ютера. 

 

По КПКВ 3160 „Надання соціальних гарантій  фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку...” при уточнених  призначеннях відповідного періоду  76500  грн. касові видатки  за звітний період склали  45278 грн. Виконання становить 59,2%. По даному коду проводились виплати  8 особам.

 

         По коду 3242 “Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення” по загальному фонду касові видатки  склали  411242 грн. при планових показниках відповідного періоду з  урахуванням змін 844730 грн.(видатки освоєно на 48,7 %). Дані кошти було спрямовано на придбання квітів до ювілеїв – 4600 грн., рушники подарункові – 5012 грн., постільна білизна – 2430 грн.,  почтові витрати -330 грн.,  поховальні та супутні послуги- 37370 грн., на виплату матеріальної допомоги згідно з рішеннями місцевого органу влади:

  •  на лікування онкохворих 43 особам на 172000 грн.;
  •  допомога на лікування 23 особам на суму 119000 грн.
  •  на ліквідацію наслідків пожежі 1 чол. на суму 5000 грн.
  • учасникам АТО  31 особам – 46500  грн.
  • учасникам бойових дій 20 чол. на суму 11000 грн.
  • на поховання  4 чол. на суму 8000 грн.

 

                                          Культура  і   мистецтво

    В зв’язку із  введенням воєнного стану та карантинних обмежень призупинено роботу, викликану відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи.  У зв'язку із запровадженням простою працівники продовжують перебувати в трудових відносинах, їм оплачують заробіток у розмірі посадового окладу.  З травня місяця відновлено роботу працівників культури.

 

      По  КПКВ  4030 „ Бібліотеки” видатки становлять 297080 грн., при уточненому  плані 348630 грн. (виконання –85,2%). Видатки на заробітну плату та відповідні на неї нарахування  становлять  290863 грн. або 97,9 % від загальної суми на галузь. На оплату послуг (крім комунальних) спрямовано 5288 грн., з них  на: оплату послуг зв’язку та інтернету – 1188 грн.,  заміна постачальника інтернету – 4100 грн. На оплату електроенергії спрямовано 929 грн.

        По спеціальному фонду видатки проведені в сумі 1035 грн., надано благодійна допомога від МБФ " Здоровя майбутнього" книги.

 

               По КПКВ 4060 „Палаци і будинки культури, клуби та інші заклади клубного типу” видатки складають 621719 грн.  при  плані  1073630 грн.  (виконання  57,9%). Видатки на заробітну плату та відповідні на неї нарахування  становлять  550903 грн. або 88,6 % від загальної суми на галузь. На оплату електроенергії спрямовано 70817 грн.

                                 Житлово – комунальне господарство

 

         Видатки по КПКВ 6030 “Організація благоустрою населених пунктів” по загальному фонду склали 456198 грн. при уточненому плані 3112315 грн., виконання становить 14,7%. Видатки на заробітну плату та відповідні на неї нарахування  становлять 43276 грн. - відображена оплата праці робітників, які працюють по трудових угодах.

         По КЕКВ 2210 „Предмети, матеріали, обладнання та інвентар” касові видатки склали – 63776 грн.  (видатки освоєно на 5,9 %). Дані кошти було спрямовано на придбання дизпалива -57600 грн., масло до коси, лєска (Кр. заборг за 2022 рік) – 1465 грн., запасні частини до трактора – 4711 грн.

         На вуличне освітлення спрямовано 346646грн., за надані послуги з вивезення сміття – 2500 грн.

      По спеціальному фонду видатки проведені в сумі 107706 грн., з них  спрямовано на придбання фарби, розчинників для поточного утримання пам'ятників – 26106 грн., для розвитку соціального партнерства від  ПП « Аграрна компанія 2004» придбано 170 тонн щебення на суму 81600 грн.

 

                                            Економічна діяльність

 

       По КПКВ 7130 «Здійснення заходів із землеустрою»  видатки проведені по загальному фонду в сумі 8000 грн., що становить 50,0% до призначень відповідного періоду. Видатки проведені на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 0,6225га, кадастровий номер 6825089801:01:001:0073 за адресою с.Шпичинці, вул.Б.Хмельницького, 35 на земельні ділянки площею 0,5225га та 0,1000га.

     По спеціальному фонду видатки становлять  89000 грн. на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Лісовогринівецької сільської ради.

 

        По КПКВ 7310 „ Будівництво об’єктів житлово-комунального господарства касові  видатки по спеціальному фонду  становлять 16660 грн.,  за  технагляд та коригування проектно-кошторисної документації по проекту «Нове будівництво артезіанської свердловини в с. Шпичинці ( Кр. заборг.)

 

      По КПКВ 7363 «Виконання інвестиційних проектів в рамках здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій» видатки по спеціальному фонду становлять  182456 грн. та освоєні на 100,0%. Видатки  проводились за рахунок  залишку коштів на 01.01.2023 року  субвенції з державного бюджету на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій,  на  нове будівництво артезіанської свердловини в с. Шпичинці Хмельницького району Хмельницької області. ( Кр заборг.)

 

                       Забезпечення діяльності місцевої пожежної охорони

      По КПКВ  8130 „Забезпечення діяльності місцевої  пожежної  охорони”  відображені  видатки  на  фінансування „Програми забезпечення пожежної та техногенної безпеки на території Лісовогринівецької сільської ради на 2023 рік”. При  уточненених   призначеннях відповідного періоду   по загальному фонду  2083440 грн., видатки  освоєно на 81,1% ( касові видатки  1690389 грн.).  Із них на заробітну плату і відповідні нарахування спрямовано 1508561 грн., що становить 89,2 %  загальної суми видатків. На придбання паливно-мастильних матеріалів спрямовано – 99570 грн.,  спецодягу для пожежників – 33150 грн. ( Кр.заборгованість), на оплату послуг інтернету – 2400 грн., страхування транспортного засобу – 3550 грн.,  переосвідчення балонів для апаратів захисту дихання - 1800 грн., на оплату електроенергії спрямовано 14769 грн., на  страхування життя працівників – 26589 грн.

        По спеціальному фонду видатки становлять 46149 грн., з них на придбання спецодягу для пожежників – 33150 грн. та апарат високого тиску – 12999 грн.

 

                                    Видатки  не  віднесені  до  основних  груп

 

По  КПКВ  8700 „Резервний  фонд” залишок  невикористаних  асигнувань становить 100000 грн. Протягом І півріччя 2023 року кошти резервного фонду не  використовувались.

По КПКВ 9770 « Інші субвенції з місцевого бюджету» видатки проведені в сумі 877200 грн., що становлять 100,0% до уточнених призначень звітного періоду. По даному коду надана  субвенція іншим бюджетам згідно укладеним угодам , а саме:

  • Чорноострівській ОТГ на утримання музичної школи –  784200 грн.
  • Гвардійській ОТГ на утримання інклюзивного центру – 61800 грн.
  • Хмельницькому районному бюджету ( на утримання трудового архіву) – 31200 грн.

 

      По КПКВ 9800 „Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів” по загальному фонду відображені видатки в сумі 545000 грн. видатки освоєно на 100% з них:

 

  • 70000  грн. були спрямовані першому Державному пожежно – рятувальному загону згідно  Цільової  Програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, забезпечення пожежної та техногенної безпеки на території Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району на 2021-2025 роки  (придбання  теплозахисних костюмів та касок, рятувальних ременів, краг та карабінів, форменого одягу та взуття , будівельних матеріалів для потреб підрозділів);

 

  • 145000 грн. управлінню поліції відділення №2 згідно Програми " Безпечна громада" на території Лісовогринівецької сільської ради на  2021-2024рр. (придбання паливно-мастильних матеріалів – 95000 грн., заміна шин до автомобілів – 20000 грн., технічне обслуговування автомобілів -30000 грн.);

 

  • 30000  грн. управлінню поліції відділення №2 згідно Програми "Забезпечення охорони прав і свобод людини, профілактики злочинності та підтримання публічної безпеки і порядку на території  Лісовогринівецької сільської ради на 2021-2024 роки» ( на поточне утримання).

 

  • 250000 грн. Хмельницькому районному територіальному центру комплектування та соціальної підтримки згідно Програми мобілізаційної підготовки та забезпечення проведення мобілізації на території Лісовогринівецької сільської ради на 2023 рік ( на паливно-мастильні матеріали - 200000 грн., матеріально-технічне забезпечення - 50000 грн.)

 

  • 50000 грн. Хмельницькому міському відділу Управління  Служби безпеки України у Хмельницькій області згідно Програми забезпечення національної безпеки на території Лісовогринівецької ОТГ 2023-2024р. ( на  придбання комплектуючих до службових автомобілів, паливно-мастильні матеріали, комп'ютерна та оргтехніка, канцтовари, охорона режимних приміщень)

 

Інформація про видатки

Інформація про доходи

 

Начальник фінансового відділу                                               Альона ПОЛІЩУК

 

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь